• Bel: 071 541 8082
  • App: 06 33670729
Bel nu App nu

Hoe jij kunt ranken op positie 0 in Google

Zoekmachine optimalisatie

Positie 0 is het blok dat je ziet bovenaan de pagina met de zoekresultaten, ook wel featured snippet genoemd. Jij kunt hier ook komen te staan door de volgende stappen te volgen.

Stappen:

  1. Weet wanneer je featured snippets kunt gebruiken
  2. Doe een goed zoekwoorden onderzoek
  3. Vergroot je kans met schone codering en een duidelijk antwoord

Wat zijn featured snippets

De featured snippet is een manier van Google om zoekers een direct antwoord te geven op hun vraag. Als je bijvoorbeeld zoekt naar “appeltaart” in Google wordt er een featured snippet getoond met het recept van appeltaart. Dit blok wordt ook wel positie 0 genoemd. Je hoeft niet op de eerste plaats te staan om deze positie 0 in te nemen. Vaak zie je dat een website buiten de top 3 bovenaan in het blok staat. Een uitgelezen kans voor jou om boven positie 1 te ranken.ranking 0, positie 0


Hoe werkt het?

Dit klinkt natuurlijk mooier dan dat het is. De kans om op positie 0 te ranken is vrij klein. Zaak is dus om alles zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van Google, zodat zij jou die felbegeerde positie 0 toekennen.

  • Weet wanneer je featured snippets kunt gebruiken

Je kunt niet met ieder onderwerp een featured snippet krijgen in Google. Het format en het antwoord moeten goed aansluiten bij de vraag van de zoeker. Is dit niet het geval, dan is de kans op een positie 0 erg klein. Bedenk van tevoren dus goed of jouw antwoord volledig past bij de zoekopdracht en in een format gezet kan worden. Als er regelmatig specifieke vragen worden gesteld in jouw business, kun je hier op inspelen door antwoord te geven op deze vragen. Belangrijk is dat je de vraag herhaalt en vervolgens een duidelijk antwoord op de vraag geeft.

  • Doe een goed zoekwoorden onderzoek

Een goed zoekwoorden onderzoek helpt bij het vergroten van je kans. Door zelf actief te zoeken naar verschillende vraagstellingen en zoekopdrachten met het zoekwoord waarop je graag gevonden wilt worden, kun je al snel jouw kans bepalen op de 0 ranking. Als je ziet dat er veel concurrentie is voor bepaalde zoekopdrachten, is het verstandiger om je te focussen op een ander zoekwoord. Zo kun je aan de hand van de concurrentieanalyse een lijst met zoekwoorden opstellen waar je vervolgens mee aan de slag gaat..

  • Vergroot je kans met schone codering en een duidelijk antwoord

Wanneer je een lijst met zoekwoorden hebt opgesteld, kun je aan de slag gaan met het schrijven van de content. Hierbij geeft Google de voorkeur aan bepaalde formats waarin de content is geschreven. Tevens geeft Google de voorkeur aan bepaalde formats van de opmaak. Zo ziet Google opsommingen het liefst in een <ol> en <li> tags. Wanneer je een tabel wilt verwerken in een blog dan kun je het beste een <table> tag gebruiken. Op deze manier kun je kans op een positie 0 vergroten.

<ol> en <li> tag

Let dus goed op hoe je de volgende blog schrijft en vormgeeft. Voor je het weet heb je een positie 0 te pakken in Google.

 

Terug naar overzicht