Online strategie
De strategie in kaart brengen
De weg naar online succes kun je alleen inslaan met een goed doordachte online strategie. Deze strategie maken wij voor jou op maat en vormt de basis voor al jouw uitingen en acties op het web.
Een sterke online strategie kan ingezet worden voor:
- meer naamsbekendheid;
- meer conversie;
- meer en kwalitatief betere bezoekers;
- de opbouw van een (duurzame) relatie met (potentiële) klanten.
Doelgroepen en persona’s
Binnen elk online strategie-traject doorlopen wij een aantal vaste onderdelen. We beginnen met een analyse van de doelgroep(en). Op welke websites en social media begeeft jouw doelgroep zich? Welke zoektermen gebruikt deze doelgroep?
Op basis van de doelgroepanalyse stellen wij persona’s voor je op. Persona’s zijn op maat gemaakte klantprofielen en geven aan hoe je je klanten moet benaderen.
Customer journey
Vervolgens beschrijven we het hele proces dat je (potentiële) klant doorloopt in een zogeheten customer journey. Hierin staat wat een klant doet en ervaart tijdens het oriënteren, kopen en gebruiken van jouw product of dienst. Een customer journey geeft inzicht in het gebruik van alle beschikbare online kanalen door klanten. Hierdoor zien we snel via welke kanalen je meer traffic en conversie kunt genereren.
Webanalyse
De laatste fase van de online strategie is het meten van de resultaten met webanalyse. Met de uitkomsten hiervan kunnen we je acties op het web weer bijsturen en optimaliseren.
Meer weten?
We bespreken graag met je wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen. Als je hieronder je gegevens invult, nemen we binnen 24 uur contact met je op.